Zastosowanie programu Microsoft Dynamics AX w firmie

Z roku na rok coraz modniejsze staje się w pełni zinformatyzowane zarządzanie firmami różnego szczebla. Dlatego też systemy CRM cieszą się niemałym zainteresowaniem nie tylko dużych, ale także mniejszych przedsiębiorstw. Na czym polega fenomen tego typu programów i czy rzeczywiście mogą one usprawnić działanie naszych firm?

Wiele przedsiębiorstw w Polsce czerpie wzorce zarządzania nimi z zagranicy. Nic więc dziwnego, że w związku z tym, także u nas systemy CRM cieszą się coraz większą sympatią i że coraz więcej pracodawców dostrzega w nich szansę na poprawę funkcjonowania swojej firmy. Dzięki dobrej jakości programowi, na przykład Microsoft Dynamics AX, możliwe jest znaczne, odczuwalne zwiększenie wydajności pracy w naszej firmie,a także co ważne, poprawa tak ważnego sektora jak obsługa klienta. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się na wdrożenie tego systemu właśnie w swoim przedsiębiorstwie. Z całą pewnością będzie to idealne rozwiązanie idealne dla średniej wielkości i dużych firm, dlaczego? Otóż program CRM pomoże nam idealnie uporządkować dokumentację i panujący w naszej firmie chaos, dzięki czemu pracownikom łatwiej będzie kontrolować setki czy nawet tysiące naszych kontrahentów. Jak dowodzą badania brak uporządkowania i chaos panujący w firmie jest często przyczyną frustracji nie tylko pracowników, ale także klienta. Kogo nie irytowałyby telefony od różnych osób z tej samej firmy? Tak zwane dublowanie się klientów jest niezwykle prawdopodobne w przypadku firm obsługujących wielu klientów. Niemożliwe jest bowiem aby jeden pracownik zajmował się jednym sektorem i zwykle działanie to jest przypisane kilku osobom w firmie. Gdyby w danej firmie został wdrożony system CRM działania takie byłyby zdecydowanie ograniczone, ponieważ w systemie zapisać możemy każdy rodzaj działań przeprowadzonych na kliencie – rozmowy telefoniczne, maile, czy nawet SMSy, dzięki czemu wiemy, jakie działania i kiedy zostały podjęte w stosunku dla konkretnego klienta. My nie wykonujemy dwa razy tych samych działań, a nasz klient czuje się poważnie traktowany. Układ idealny. Łatwy dostęp do historii kontaktów z naszym klientem ma też tą zaletę, że dzięki niemu nie musimy się martwić, że nieobecność jednego z naszych pracowników spowoduje jakieś niedogodności. Wszystkie dane bowiem znajdują się w jednym miejscu i są dostępne dla każdego pracownika, który ma uprawnienia dostępu do danego panelu. Dane takie są szczególnie ważne w przypadku firm, które zajmują się sprzedażą. Dzięki systemowi wiemy kiedy klient złożył zamówienie, kto je realizował, a także ile czasu musi on jeszcze czekać na dostawę.

Powinniśmy jeszcze dodać, że system CRM jest zajęciem bardzo nowoczesnym, ponieważ wszystkie dane znajdują się w sieci na danym serwerze, nie musimy fizycznie znajdować się przy konkretnym komputerze, a firmą możemy zarządzać także za pomocą smartfona czy tabletu. Zdecydowanie ułatwia to pracę, zwłaszcza osobom, których praca obejmuje częste podróże zagraniczne. Dzięki tego rodzaju udogodnieniom bowiem mogą one pracować z każdego miejsca na ziemi.

Microsoft Dynamics AX